خورشید و ماه

سرگرمی ایرانی

خورشید و ماه

سرگرمی ایرانی

استفاده از باتری قلمی و باتری شارژی چه مقدار است

استفاده از باتری قلمی باتری نیم قلمی و باتری شارژی چه مقدار است

امروزه بیشتر وسایل زندگی روزمره ما با باتری ها سر و کار دارد از ساعت های مچی تا ریموت کنترل ها را میتوان در نظر گرفت که هر کدام از آنها به منبع تغدیه ای نیاز دارند.منبع تغدیه اکثر وسایل الکتریکی باتری است که البته با توجه به نوع نیاز و نوع وسیله مورد نظر باید باتری مناسب با آن را تهیه کرد.

در وسایل ساده همچون ساعت ها و حتی اسباب بازی ها از باتری های قلمی یا نیم قلم و یا سکه ای استفاده می شود.هر کدام از این سه نوع باتری نوع های مختلف خود را نیز دارا می باشد که با توجه به نیاز مصرف کننده و نوع نیاز وسیله مورد نظر باید به دقت انتخاب شود تا هم در هزینه و هم در زمان بتوان صرفه جویی بیشتری کرد. ما در این مقاله به بررسی سه نوع از پر استفاده ترین انواع باتری پرداخته ایم.

 به نظر شما کدام باتری بیشترین استفاده را دارد؟ (باتری قلمی، باتری نیم قلمی یا باتری سکه ای) و دلیل اصلی این برتری چیست؟


 

باتری قلمی:

باتری قلمی معمولی, باطری قلمی غیر قابل شارژ است و یک بار مصرف میباشدولتاژ باطری های قلمی معمولی 1/5 ولت است و معمولا دربسته بندی کارتی و شیرینگ عرضه میشود, بیشترین فروش باطری قلمی مربوط به باطری قلمی معمولی است و دسترسی به باطری قلمی معمولی هم بسیار آسان میباشد.

مهمترین علت فروش بالای باطری قلمی معمولی قیمت پایین تر این باطری نسبت به نوع باطری آلکالاین میباشد, اما اگر بخواهیم از لحاظ مقرون به صرفه بودن و اقتصادی بودن یکی از باطری قلمی معمولی و قلمی آلکالاین را انتخاب نماییم, حتما گزینه باطری قلمی آلکالاین مناسب تر میباشد.

علت هم عمر حدود 7 برابری باطری های آلکالاین نسبت به باطری های معمولی میباشد ولی قیمت بسته به نوع برند باطری حدود 3 برابر بیشتر از باطری معمولی میباشد.

باتری قلمی شارژی:

نوع دیگر از باتری های قلمی را باتری قلمی شارژی تشکیل می دهد که وارد استفاده بسیار بالایی دارد. ولتاژ ان 2/1 است و تمامی نیاز های شما را برطرف می کند. استفاده از این نوع باتری در مواردی که نیاز به استفاده ممتد دارد بسیار پیشنهاد می شود و از همه نظر به نفع مشتری به شمار می رود.

باتری قلم معمولی، آلکالاین یا شارژی؟

جواب این سوال فقط زمنی مشخص می شود که شما نیاز خود را می دانید و آن را مطرح می نمایید. ساده تریم راه استفاده از باتر قلمی معمولی است که استفاده های بسیار زیادی داشته و در دسترس ترین نوع باتری به شمار می رود.

باتری های قلمی آلکالاین نیز به دلیل دوره مصرف طولانی مدت یکی از گزینه های بسیار مناسب روی میز برای شما به شمار می رود.


 

باتری نیم قلمی:

باتری نیم قلمی همانند باتری های قلمی در بسیاری از موارد زندگی شما استفاده شده و در همه جا در دسترس هستند. سایز باتری های نیم قلم را به نوعی AA می نامند و باتری های معمولی نیم قلم یک بار مصرف به شمار می روند (که البته نوع قابل شارژ ان نیز در بازار موجود است)

باتری های نیم قلم نیز همانند نسل قبلی خودشان از سه نوع باتری نیم قلم معمولی، باتری نیم قلم آلکالاین و باتری نیم قلم قابل شارژ تقسیم بندی می شودند. که به بررسی آن پرداخته ایم:

باتری نیم قلمی آلکاین:

به گزارش منبع مقاله باتری های آلکاین در تمامی موارد طول مدت مصرف بسیار بالاتری داشته و از همین رو استفاده های بسیار خاصی را نیز در بر می گیرد. از همین رو این مورد در بسیاری از موارد مقرون به صرفه ترین انتخاب موجود بین سه گزینه ی بالا را دارد. (بیشتر در مواردی که هزینه باتری های شارژی برای شما ممکن یا اقتصادی نیست و  باتری های معمولی نیز جوابگوی کار شما نیست).

طول عمر بالای باتری های آلکالاین باعث تمایز بین این باتری ها و باتری های قلمی معمولی می شود که البته برای استفاده طولانی مدت نسبت به باتری های معمولی کاربرد بیشتری دارند.با توجه به اینکه قیمت این باتری ها از باتری های نیم قلمی معمولی بیشتر است ولی در طولانی مدت لز نظر اقتصادی به صرفه تر خواهند بود زیرا که انرژی آنها دیرتر از باتری های نیم قلمی معمولی تمام میشود و در مدت زمان بیشتری نیاز به تعویض خواهند داشت.

باتری های نیم قلمی قابل شارژ:

به نوعی گرانتری باتری نیم قلم موجود در بازار را می توان باتری نیم قلم شارژی از هر خانواده دانست. اما بهتر است بدانید در بسیاری از موارد استفاده از این نوع باتری بسیار عقلانی تر و اقتصادی تر است. دلیل آن توانایی استفاده از ان برای طولانی مدت و شارژ مجدد آن است.

باتری های نیم قلم و قلمی شارژی از لحاظ اقتصادی ممکن است در ابتدا به صرفه به نظر نیایند ولی  در طولانی مدت بسیار مفید هستند زیرا که انرژی این باتری ها پس از تمام شدن قابل شارژ مجدد  به وسیله شارژر مخصوص خود و متصل شدن با جریان برق تامین خواهد شد و نیاز به تعویض با باتری دیگری نخواهند داشت.از سوی دیگر باتری های شارژی برای محیط زیست ضرری ندارند زیراکه پس از اتمام انرژیشان نیاز به دور ریختن آنها نیست.

البته دقت داشته باشید باتری نیم قلم قابل شارژ همیشه در دسترس نیست و برای تهیه آن به سادگی باتری های معمولی نباید عمل کنید.


 

باتری ساعت:

شاید یکی از بیشترین تنوع باتری مصرفی برای باتری ها به شمار برود و از سه نوع باتری قلمی، نیم قلمی و سکه ای میشود در این مورد استفاده کرد.

· شما برای ساعت های رومیزی و دیوار می توانید از هر سه مورد استفاده کنید و نیاز خود را برطرف کنید که بهتر است از نوع مهمولی هر سه مورد استفاده کنید زیرا نیاز شما را برای طولانی مدت برطرف می کند.

· ساعت های مچی برای بسیاری از افراد بسیار لازم است و بدون ساعت چیزی در وجود این افراد کم است. از همین رو استفاده از باتری مناسب برای ساعت مچی شما یک مزیت به شمار می رود.

· در هر سه مورد بهتر است از باتری های با کیفیت استفاده نمایید که برترین کیفیت را برای شما به همراه داشته و باعث خرابی وسایل شما نمی شود که هزینه تعمیرات این موارد به هزینه برای استفاده از برند های مناسب برابری نمی کند. نمونه ای از آن استفاده از باتری سکه ای مناسب برای ساعت های شماست.

پر استفاده ترین انواع باتری های ساعت کدامند؟

1. باطری قلمی معمولی 

2. باطری قلمی آلکالاین

3. باطری نیم قلمی معمولی 

4. باطری نیم قلمی آلکالاین

5. باطری بزرگ آلکالاین

6. باطری متوسط آلکالاین  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.